SyafiqahShafawiza . I'm in love with My Girls . What will survive of us is love

Semester Break !



Yes cuti semester. Dah start lama daaah. Tapi baru berkesempatan nak update harini. Maaf aku bukan dalam mood BERCUTI macam orang lain yang senang lenang duduk rumah goyang kaki, holiday sana sini, shopping everywhere ! Aku stay kat rumah. Okay diulang R.U.M.A.H ! Ulang alik kejap tido rmh sendiri kejap tido rumah opah teman opah. Okayy maaf. Aku takde masa nak melayanWhatsapp, Wechat 24 hours. Bila aku ada masa, aku bukak. Tapi bukan 24 hours. Aku ada kerja aku, bukan melepak goyang kaki goyang badan. Tak payah nak keep on tanya "WHERE IS EQA" "TAK JAWAB PULAK" "KACAU KE?" "NAK GOSIP" AND EVERYTHING ! Bukan aku tak nak layan. Aku busy. aku sibuk. Aku banyak kerja. Ye aku bukan bekerja mcm korang nak cari duit or evrything bila cuti sem. Masa tulah nak cari side income kan. Aku bersyukur ada kawan rajin macam tu. Kalau aku berpeluang kerja pun aku dah kerja. Ada duit sendiri kan ? Takde nak bising duit selalu takde. Please tak payah mentioned pasal ganggu or evrything, xnak balas or everything. Aku xbalas sbb aku ada kerja. And please jangan nak touching sangat lah. Aku bukan bibik kau yg kena sentiasa nak bagitahu aku buat apa semua kat kau. Ya buk, sy udah cuci pinggan nya, udah cuci kain nya and so on. Jangan lah nak call call aku banyak2 kali acah-acah nak gosip memanjang. Aku banyak kerja nak buat. Aku takde laki, aku takde anak lagi nak jaga. Tapi aku ada ramai adik- adik yang berbeza perangai nak kena jaga. 5orang adik lain-lain perangai kau ingat senang nak handle ?! Memang aku rasa nak mengamuk. Bukan nak mengamuk dah, hari hari mengamuk. Gila kau tanya kenapa aku makin kurus lepas cuti sem ? Tak perlu tanya lah. Aku malas nak explain everything pada evryone ! Kau hingat aku ni suka bercerita ?! Cuti semester aku bukan cuti untuk bergosip 24jam. Cuti aku adalah cuti sbg bibik tetap dan driver tetap serta pembantu peribadi di semua rumah. Dah lah malas nak cakap banyak. Buat penat menulis. Bukan manusia faham pun apa aku rasa.

0 comments: